خريد توافقي انار از باغداران استان يزد آغاز شد

یزدفردا "رئيس سازمان تعاون روستايي استان يزد از آغاز خريد توافقي انار از باغداران استان يزد خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تعاون روستايي استان يزد: محمدحسن جهان‌آبادي اظهار داشت: امسال 11 مركز براي خريد توافقي انار از باغداران استان يزد در نقاط انارخيز اين استان پيش‌بيني شده است.
وي افزود: بر همين اساس چهار مركز در شهرستان تفت، دو مركز در ابركوه، دو مركز در شهرستان يزد، يك مركز در ميبد، يك مركز در مهريز و يك مركز در اردكان به اين امر اختصاص داده شده است.
جهان‌آبادي خاطرنشان كرد: اين مراكز كار خريد انار را از نيمه دوم مهرماه آغاز كرده‌اند و تاكنون 220 تن از ارقام مختلف انار توليدي مازاد بر نياز كشاورزان خريداري شده است.
وي عنوان كرد: پيش‌بيني مي‌شود امسال 4 هزار تن انار از باغداران استان يزد خريداري شود.
وي تاكيد كرد: خريد انار از كشاورزان به صورت نقدي و پرداخت به‌روز است و اين اقدام نيز با هدف حذف دلالان و واسطه‌‌هاي غيرضروري انجام مي‌شود.
جهان‌آبادي يادآور شد: از آنجا كه خريدهاي توافقي به وسيله شركت‌هاي تعاوني روستايي صورت مي‌گيرد محصول با واسطه كمتر و قيمت پايين‌تر به مصرف‌كننده مي‌رسد و سود حاصل دوباره به خود كشاورزان باز مي‌گردد.
وي، مهم‌ترين بازارهاي مصرف انار استان يزد را علاوه بر مصارف داخلي استان، ميادين ميوه و تره‌بار استان‌هاي تهران، اصفهان، مشهد و ... اعلام كرد.
استان يزد رتبه پنجم توليد انار در كشور را داراست و در حال حاضر 150 هزار نفر در اين استان بهره‌برداران اين محصول هستند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا